Anubis noir, del 2

Fortsettelse fra del 1.

beyond_good_and_evil___jade_by_diamond4444-d4ywj48
Jade, Beyond Good & Evil

http://www.deviantart.com/art/Beyond-Good-and-Evil-Jade-300489416

Jeg fikk nå endelig tunga i gang og stotret frem noe.

  • Eh, hei, jeg ble kontaktet om hjelp med en husrens. Er det du som er Marianne?
  • Et ennå større smil. – Kom inn, sa hun.

Mens jeg tok av meg ytterklær og støvler presenterte hun meg for de som faktisk bodde i huset. Det viste seg at Marianne ikke bodde der, hun var bare god venn av huseierne. Under dagens besøk hadde hun merket de dårlige energiene der selv, men kommet frem til at dette var for stort for en person å takle. Jeg sa meg enig i det, kunne merke hvordan den dårlige atmosfæren og diverse ånder forsøkte å presse meg ut av huset. Antydning til svimmelhet og migrenehodpine også, noen i huset var veldig klare på at de ikke ville ha meg der. Skjøv det fra meg så godt jeg kunne for å fokusere på hva jeg ble fortalt om fenomenene i huset.

brown_lady

Marianne tok meg med inn i stua hvor det satt et ungt par, de som eide huset tydeligvis. Kona i huset var tydeligvis den som var mest plaget eller merket nærværene. Mens jeg kledde av meg hadde jeg merket meg noe sånt som fem gjenferd utenom den generelle dårlige stemningen i huset. Et av disse gjenferdene så ut som den forsøkte å gnage på hodet til kona i huset, så jeg tok affære og dro ånden vekk fra henne.

Jeg snudde meg mot Marianne

  • Kan du legge en beskyttelse over henne mens jeg tar meg av denne?

Marianne så litt paff ut.

  • Meg? Jeg har da ikke slike evner!
  • Joda, det har du, kjenn godt etter, du har sett deg selv gjøre det i drømme.
  • Hvordan visste du at jeg har drømt om dette?!
  • Fordi jeg har hatt tilsvarende drømmer, sa jeg stille.

Bast (Mao fra Shining Wind X Tears)

Jeg så hun trakk pusten dypt og så glimtet det liksom til i øynene hennes. Jeg smilte for meg selv, der fant hun tilgangen til sine krefter. Marianne/ Bast gjorde noen håndbevegelser i retning kvinnen i sofaen og jeg kunne se noe som så ut som en slags poncho eller regnkappe laget av et gjennomsiktig, blått stoff med stjerner legge seg over og rundt damen i sofaen. Det gikk en kort stund, så senket damen skuldrene og lente seg bakover i sofaen og så ut til å puste lettere. Det så lett ut, men jeg visste godt at en slik beskyttelse kunne ikke jeg laget, dette var gudinnekraft i arbeid. Mine evner går i en litt annen retning, hvilket minnet meg på skallebiteren som strevde mot bindingene jeg hadde satt på ham. Jeg forsøkte og nå frem til ham, kommunisere at han bare kunne slippe taket, at han faktisk var død og var fri til å reise videre. Men han var så forblindet av smertene han opplevde ved sin død at han var blitt gal. Så jeg åpnet en portal til den andre siden, gikk over med ham og så at smertene og alt det negative på en måte ble vasket av ham, det liksom rant vekk. Han snudde seg mot meg og takket, før han gikk noen i møte.

Men, siden jeg hadde konsentrert meg så mye om å fjerne skallegnageren, glemte jeg å tenke på å beskytte meg mot den resterende dårlige energien. Det var som om noen sto og presset på hver sin side av hodet, nesten klassisk migreneliknende hodepine. Men plutselig var hodepinen borte, jeg kikket overrasket bort på Marianne som smilte bredt.

  • Jeg er veldig god på healing, sa hun som en forklaring.
  • Tusen takk, fikk jeg stotret frem. –Hjelper du meg med de resterende åndene før vi renser huset for de dårlige energiene?
  • Ja, selvsagt, sa Marianne/Bast.

healinghandsj_9784

Vi stilte oss opp ved siden av hverandre og nærmest lokket åndene til oss, det virket som om de ble trukket mot Marianne/ Bast sin energi, hun utstrålte en enorm kjærlighet og omsorg som virket positivt på dem. Sammen holdt hun og jeg en portal åpen slik at åndene kunne krysse over på egenhånd.  Tre av fire gikk over frivillig når de så smått innså at de var døde og ikke behøvde å holde fast på smertene fra dødsårsaken.

Den siste ånden derimot satte seg på bakbeina så å si, den var mer lysten på å fortsette å romstere i huset, at beboerne ble skremt av ham så ut til å gi ham en underlig form for tilfredstillelse, nesten seksuell tenning. Bildene han sendte både Marianne/Bast og meg var virkelig ufyselige.

Fortsettelse følger i del 3.

2 thoughts on “Anubis noir, del 2

Add yours

Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.

opp ↑

